Lördag!

[ Somnade mitt i inlägget igår så de kommer upp nu istället =P ]
Dagen innehöll inte mycket mer än stallet =D Bägge killarna fick röra på sig och oj vad fina de är!

Lilleman fick för första gången "dra" en bräda. Han tyckte de va väldigt läskigt de första stegen när den rörde sig bakom honom men sen va de inga som helst problem. Vi tränade massa övergångar, skritt-halt-skritt-trav-halt-skritt osv. Han lyssnade kanonbra och stod still i halterna tills dess att jag smackade på honom igen <3 Sen fick han hoppa lite över stockarna igen - kuul sa han. Satan vad den lille kan hoppa!



DAgens höjdpunkt- Heden med Vackringen =D 10 min skrittväg som max dit, hade de funnits en grind lite mer rätt hade de inte varit mer än 500m kanske, men men. Skrittade hela vägen dit, sen travade vi bara en liten bit då han var laddad till tusen, sen blev de nästan 4 km galopp utan avbrott. Massa tempoväxlingar för att försöka få ur lite energi ur kroppen på honom men gick inte allt för bra. Hade man inte vetat de hade man fan inte trott att han vilat så pass länge som han gjort. För de märks då fan inte på honom! Sista biten till grinden travade vi och då tänkte jag bara se om han ville öka lite - fick tillbaka en riktigt trevlig ökad trav som inte ville ta slut =D Snacka om att jag älskar min häst! Överladdad så han låg på lite väl mycket men va fasen, nova bett och första gången på heden på typ 1 år, kan inte förvänta mig perfekt direkt. De va en uppfriskande tur som vi bägge njöt ordentligt av, detta kommer göras om snart! <3 



Kommer snart nya såna här bilder på mina grabbar, de ska bara få fälla klart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0