Tillbaka igen =P

Har varit väldigt tomt här sista tiden, men nu är jag tillbaka (Hoppas jag ^^,)

Har varit en underbar dag! Massören kl 9 - aaj säger jag bara - sen körde jag ut i stallet och tog god tid på mig med allt som skulle fixas. Lilleman fick sig en omgång med borsten och satan vad han fäller =O Men han tycker det är så skönt så han försöker klia tillbaka på mig, sötisen! Sen blev de ett tömkörningspass på gräsbanan. Satte ihop en liten "serie" med litet kryss-bommar-plank som vi gick över flera gånger. Första gången va de lite läskigt med sen gick det som tåget. Han är så positiv till alla uppgifter man ger honom <3 Ute på banan har vi också lite stockar liggande vi tog oss över de tre som låg på en rak linje. Den högsta är väl inte mer än 30-40 cm, men de blir mycket för en kille på 75 =P Ska se om jag på något sätt kan lyckas löshoppa honom. Hade varit himla roligt!

När jag var klar med han hämtade jag ut alla Mickys saker och gjorde iordning honom ute i hagen. Trodde han skulle vandra runt massa men stod som ett ljus =D Även han fick komma ut på gräsbanan. Blev mycket galopparbete och oj vad fin han blev <3 Skritta och trava fram en stund innan han först fick galoppera längs staketet och då även öka på lite - satan vad han fick fart! Men otroligt snäll att få tillbaka. Redan där älskade jag min häst =) Vi fortsatte med lite galopparbete över bom och ett litet kryss. Hade lite långt avstånd så han fick ta i men känddes kalasfin! Avslutade med att försöka få en rund galopp med mjuk känsla i handen blandat med byten. Känslan var kanon, bytena gick sådär. De flesta från höger till vänster var helt rena. Men vänster till höger fick vi bara till något enstaka bra - höger är hans svåra sida så de är massa träning som gäller! Avslutade de hela med att spola benen och även lite under sadel - Det är ett rikigt vårtecken =D



Min mysprins <3



Vackring efter ett ganska hårt pass, lika glad ändå ^^,

Nu är de snart mat - Pasta och Cevapcici - sen in i duschen. Efter de har jag några alternativ men vet inte vad jag ska göra ännu =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0