Ballonger....

Gårdagen i stallet var blandat positiv och negativ.. De negativa var att jag hittade Micky med två gigantiska framben, svullna från kotan upp till knäet =/ Det positiva var att Lilleman skötte sig exemplariskt!

Jag är nästan helt säker att svullnaden orsakats utav benskydden han hade Lördag-Söndag. Antingen pga att han blivit för varm eller att de suttit för hårt och sen när jag tog av dem i söndags kväll så blev han tjock när "trycket" lättade och en svullnad fick plats.. För han är inte halt, inte öm och verkar inte speciellt besvärad av det hela. Tog en promenad/jogg med lindor först, satte sen på Back on Track ca 1 h och sen kylde jag. Först med vattenslangen och sen med linement. Får se hur han ser ut när jag kommer i em - men gissar att det är bättre. =)

Lilleman fick gå en tur ut på töm. Vi tog en helt ny runda och han gick kanon bra. Han är lite vinglig då och då men de är inte så konstigt, han är ju som en unghäst i utbilningen. Vi tog en skogsrunda på ca 3 km varav ca hälften var jogg, härligt som tusan tyckte han =) Skyggade till någon gång ibland men fortsatte framåt samtidigt - Jag kan inte annat än älska min Prins <3 Har aldrig varit med om en häst som är så glad för att arbeta! Idag får vi se vad vi gör, ev kommer vagnen med och isf spänner jag för! =D



Modigaste killen i Världen! <3

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren- Tävla och vinn en Catago reflexbrösta med LED-LJUS

vilken sötnos =D

2011-09-09 @ 08:56:05
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken sötnos!

2011-09-30 @ 22:06:33
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Nej men fyy så söt :D

2011-10-27 @ 23:20:47
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0