Lördag!

Blev en sovmorgon som heter duga, tror inte jag lämnade sängen fören kl nästan var 12 - Sköönt!! Solen lös ute så jag tog äntligen tag i städningen av min bil. Minst sagt välhehövligt! Drog ut allt i den och damsugade upp sådär ett par kilo grust/sten/sand, undrar hur damsugaren mår nu =P Blev även en tvätt utvändigt, jag hade en grön bil, visste ni de? Trodde att den va grå-brun - varit de flera veckor nu ju! Lyckades självklart missa någon fläck, hur de är möjligt vet jag fortfarande inte.. Men men, vilket som är jag nöjd på mig själv att jag äntligen fick tummen ur.

När jag var klar med bilen gick jag in och satte igång Våffeljärnet, hann inte att göra våfflor i fredags så fick skjuta lite på de. Lagom lunch innan jag styrde bilen mot stallet. Tog god tid på mig och stressade väldigt långsamt - är så skönt att bara vandra omkring i stallet utan någon som helst tidspress. Dagens pass blev tömkörning, och vilken tur jag gjorde de då för ojoj vad han vaar härlig! =D Han var så arbetsvillig och ville göra rätt hela tiden. Han riktigt flög fram ibland, hade en riktigt härlig trav mestadels. De är dessa passen man blir så ortoligt glad över! Trots att han inte är så igång gick han i kort galopp ett par galoppsprång innan han ökade på ordentligt. Vi jobbade en hel del med tempoväxlingar och förflyttningar. Lite skänkelvikningar, lite öppna, lite sluta - helt otroligt vad han fattar vad man ber om!! <3 Och detta utan att behöva göra allt för mycket själv!



Behöver jag säga att jag älskar min häst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0