Lördag!

Lilla virriga jag fick för mig att jag hade intag idag så åkte ut i stallet i god tid, fixade och ordnade och tog sen in Vackrningen så han fick ätit ordentligt innan jag red en stund i paddocken. Hade tänkt rida ut men då ingen kunde följa med mig fick de tyvärr bli så här. Dock var han väldigt fin!! <3 Tyvärr har han ingen bra skritt just nu, är alldedes för kort och snabb i steget.. Traven är okej, medan galoppen är helt underbar - mjuk och rund i sprången. Förr hade vi ganska svårt för bytan, idag gjorde han ett nästan rent byte utan att jag ens bad om de.! Lite knas min häst! Dock blev han rädd för något sista varvet och efter de stressa han upp sig ganska rejält.. =( Hade gramanen idag igen och var helt annorlunda jämfört med när jag red honom med martingalen.
Valde att åka hem och äta innan jag tog in, tur va väl de. För när jag sa till Annethe att jag kom tillbaka senare så fick jag svaret "Men jag ska ju ta in!?" Och visst hade hon rätt, jag har nattafodring idag =P

Så åkte istället hem och åt i lugn och ro. Ska gå och duscha nu hade jag tänkt, sen får jag se om de blir Damstorp ikväll eller ej =) 



Gjorde en fin inramning - nu är bara frågan var jag ska ha den!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0