Torsdag!

Flitighetens lampa fortsätter lysa över mig! Idag åkte jag först till gymmet och ställde mig på bandet, 10 min gå, 10 min löpning - totalt 2.25 km Härligt =D Dock har jag duktigt med träningsvärk i låren nu - men skit i de! Jag är på gång!! 
Hur går de för dig Emmson? ;)

När jag var klar styrdes bilen mot stallet, ungefär samtidigt som jag kommer fram börjar det självklart att regna.. Aja, bara på med kläder sen satte jag fart. Gjorde klart stallet innan jag tog in grabbarna så de slapp skitvädret. Började med att göra Lilleman lite fin - borsta ut man och svans och klippte "grimmstubb". Sen gav vi oss ut i regnet. Blev lite longering och lite tömkörning. Han sköter sig så bra, inte alls som om han bara varit hanterad ett par månader =)

Fortsatte sen med Vackringen, han blev också longerad en kort stund. Dessvärre fick jag tydligen tag i fel halsförlängare när jag var på hööks sist så den var alldeles för kort =/ Har ingen annan inspänning i stallet och hade inte rätt gjord att kunna tömköra så han fick helt enkelt gå fri. Inget jag vanligtvis gör då han brukar ha svårt att söka sig ner själv, men idag gick han superbra!! Och vilken trav =O Jäklar säger jag bara - långa luftiga steg. Något högt tempo men takten var ändå bra. Galoppen var även den väldigt luftig och vägvinnande. jag undrar vad som har hänt med min häst!? <3 Imorgon blir de ridning!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Kom o hämta min halsförlängare, den samlar bara damm! =)

2011-03-17 @ 23:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0