Buse!

Igår fick bägge djuren röra på sig! Micky gick ett lätt skritt/trav pass på gräset och Lilleman körde jag en sväng i skogen. För första gången någonsin hade vi lite diskussioner om hur saker och ting ska vara. Han tyckte vi skulle gå i diket men det går inte så bra med en vagn bakom - när jag styrde honom ut med höger töm gick han istället emot och gick åt vänster. Rakt upp i ett gäre, men vi stannade, jag fick hoppat av och vänt rätt honom sen gick det kanon igen! Ingen big deal utan snarare sånt man kan förvänta sig lite då och då. Trots allt så är han ju fortfarande bebis i utbildningsskalan!

Idag fick Lilleman vila, hann tyvärr inte honom också. I gengäld fick Micky komma ut i skogen och göra av med lite energi! Och det behövde han verkligen, var pigg som fasen tom så han busade lite. Under de snart 6 åren jag haft honom har han aldrig gjort så =P lite paff blev jag allt! Mellan buset och det yberpigga var han faktiskt väldigt fin! Hade en trevlig form och bra takt - tempot fick jag inte riktigt så lugnt som jag ville men det fick gå ändå!



Är i Eslöv nu, så fort jag blir klar här styrs Bossen ut mot Reslöv och en eftermiddag med Emmson ska avklaras, nya naglar och snack är på schemat! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0